De juiste plaats voor..

Al uw vragen

Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen over de werkwijze van OWL Express. U kunt natuurlijk ook direct contact met ons opnemen.


AL UW VRAGEN

DE MEEST GESTELDE VRAGEN


BROCHURES



  • Hoe snel kunnen jullie komen laden als ik een order aanmeld?
  • Hoe moet ik een zending aanmelden of wijzigen?
  • Wanneer de chauffeur op de afgesproken laad tijd aanwezig is maar hij moet wachten voordat hij kan laden, wat voor kosten worden er dan berekend?
  • Hoe lang van te voren kan ik een order annuleren?
  • Is mijn zending automatisch verzekerd?
  • Rijden jullie ook in de avond en nacht?
  • Kan ik mijn zending online volgen?
  • Kan ik als particulier gebruik maken van jullie diensten?
  • Als er bij afleveren niemand aanwezig is nemen jullie mijn zending dan mee terug?
  • Zorgen jullie voor de juiste documenten voor verzending Nederland en Europa?
  • Welke tarieven hanteren jullie bij OWL Express?
  • Wie is er verantwoordelijk als mijn zending kwijt raakt?
  • Zorgen jullie voor de juiste verpakking voor mijn levering?
  • Hoe zorgen jullie dat mijn zending in Europa veilig blijft?
  • Hoe vervoeren jullie mijn waardevolle producten/documenten?
  • Hoe selecteren jullie de chauffeurs bij OWL Express?
Hoe snel kunnen jullie komen laden als ik een order aanmeld?

Wij beloven binnen 30 minuten na aanmelden order voor u onderweg te zijn.

Hoe moet ik een zending aanmelden of wijzigen?

Als u klant wordt bij OWL Express krijgt u een eigen account in onze web portal. Hier kunt u gemakkelijk orders aanmelden. Echter het wijzigen kan tot 24 uur voor start order. Wilt u later nog iets wijzigen kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Mocht u problemen hebben de eerste keer om order in te vullen kunt u gebruik maken van onze klantenservice support op afstand.

Wanneer de chauffeur op de afgesproken laad tijd aanwezig is maar hij moet wachten voordat hij kan laden, wat voor kosten worden er dan berekend?

Het wachttarief bedraagt bij ons €6,50 per kwartier. Uiteraard is het eerste kwartier gratis.

Hoe lang van te voren kan ik een order annuleren?

U kunt uw order 24 uur van te voren nog annuleren, alleen bij een spoedopdracht geld de regel. Zolang wij nog niet voor u onderweg zijn kunt u deze annuleren. Wilt u toch annuleren korter dan 24 uur of terwijl we voor u onderweg zijn. Rekenen wij foutvracht. Dit is 70% van de afgesproken prijs.

Is mijn zending automatisch verzekerd?

Bij OWL Express is tot wij uw zending hebben opgehaald, en tot het moment van afleveren verzekerd.

Rijden jullie ook in de avond en nacht?

Het doel van OWL Express is om de klant 24/7 te ontzorgen van verzendingen binnen Nederland of Europa. Daarom is het bij ons geen probleem in de avond of nacht voor u onderweg te zijn.

Kan ik mijn zending online volgen?

Bij een waarde transport heeft u tijdens de gehele zending volledig inzicht uw zending te volgen. Bij normaal transport krijgt u uiteraard de informatie door middel van track en trace code aankomst levering zending.

Kan ik als particulier gebruik maken van jullie diensten?

Uiteraard begrijpen wij dat u als particulier ook wilt dat uw waardevolle spullen goed beveiligd vervoert worden. Dat verzorgen wij bij OWL Express graag voor u.

Als er bij afleveren niemand aanwezig is nemen jullie mijn zending dan mee terug?

Mocht het gebeuren dat er bij afleveren niemand aanwezig is op locatie. Nemen wij eerst contact met u op om te overleggen. U kunt dan bepalen wat we doen. Wilt u dat het mee terug gaat zullen wij dat doen. Kan het bij derden afgegeven worden met uw akkoord doen we dat. Wilt u liever dat we wachten tot diegene aankomt, kan dat alleen wordt er dan wachtgeld berekend.

Zorgen jullie voor de juiste documenten voor verzending Nederland en Europa?

Bij OWL Express is het ons doel u zoveel mogelijk te ontlasten. Daarom zullen wij zover mogelijk alle documenten voor u u in orde maken. Ook kunt u via onze web portal gemakkelijk vracht documenten en stickers uit printen, om uw zending compleet te maken.

Welke tarieven hanteren jullie bij OWL Express?

Wilt u gebruik maken van één van onze diensten kunt u altijd vrijblijvend een offerte aanvragen bij onze klantenservice die 24 uur per dag voor u klaar staat.

Wie is er verantwoordelijk als mijn zending kwijt raakt?

Wij bij OWL Express werken met de beste alarm systemen en beveiliging, echter mocht het gebeuren dat uw zending kwijt raakt zijn wij daar op een gepaste manier voor verzekerd.

Zorgen jullie voor de juiste verpakking voor mijn levering?

U kunt ervoor kiezen dat wij uw pakket na ophalen bij u verzendklaar maken, uiteraard worden hier extra kosten voor berekend.

Hoe zorgen jullie dat mijn zending in Europa veilig blijft?

Naast het feit dat wij met SCM klasse 5 beveiliging op auto´s werken, maken onze chauffeurs alleen gebruik van beveiligde parkeerplaatsen binnen Nederland en Europa. Deze die zijn aangegeven via Transpark IRU.

Hoe vervoeren jullie mijn waardevolle producten/documenten?

Als het de eerste keer is dat wij een waardevolle zending voor u komen laden, nemen wij een afsluitende box mee. U kunt zelf uw zending hierin plaatsen en daarna word deze waar u bij bent verzegeld. U zending zal worden vervoerd in ons voertuig die beveiligd is met SCM klasse 5 systeem. Komen wij met regelmaat bij u een zending ophalen zullen wij de boxen wisselen van de vorige zending.

Hoe selecteren jullie de chauffeurs bij OWL Express?

Wij selecteren onze chauffeurs door middel van een aantal criteria’s. Zij moeten minimale opleiding van MBO niveau bezitten, daarnaast minimaal 5 jaar in het bezit zijn van een (B) Rijbewijs en zeker 3 jaar ervaring in de transport. Wij werken met een dynamisch team die naast het vervoeren van uw levering graag met u meedenkt hoe wij u beter van dienst kunnen zijn.


CONTACT

OWL EXPRESS
Kraaivenstraat 23-14
5048 AB TILBURG

T. +31 (0)6 81 94 13 53
T. +31 (0)6 37 32 89 50
E. info@owlexpress.nl
E. klantenservice@owlexpress.nl

BEDRIJFSGEGEVENS

KvK 63183897
BTW NL469399454B01
NIWO 31198
SBI-code 53202

TAG

Koeriersdiensten Tilburg

Koerier Noord-Brabant

Spoed Transport

Waarde Transport

Nationaal Transport

Internationaal Transport

VOLG ONS OP

FACEBOOK

TWITTER

LINKEDIN