De juiste plaats voor..
Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen over de werkwijze van OWL Express. U kunt natuurlijk ook direct contact met ons opnemen.
Wij beloven binnen 30 minuten na aanmelden order voor u onderweg te zijn.
Als u klant wordt bij OWL Express krijgt u een eigen account in onze web portal. Hier kunt u gemakkelijk orders aanmelden. Echter het wijzigen kan tot 24 uur voor start order. Wilt u later nog iets wijzigen kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Mocht u problemen hebben de eerste keer om order in te vullen kunt u gebruik maken van onze klantenservice support op afstand.
Het wachttarief bedraagt bij ons €6,50 per kwartier. Uiteraard is het eerste kwartier gratis.
U kunt uw order 24 uur van te voren nog annuleren, alleen bij een spoedopdracht geld de regel. Zolang wij nog niet voor u onderweg zijn kunt u deze annuleren. Wilt u toch annuleren korter dan 24 uur of terwijl we voor u onderweg zijn. Rekenen wij foutvracht. Dit is 70% van de afgesproken prijs.
Bij OWL Express is tot wij uw zending hebben opgehaald, en tot het moment van afleveren verzekerd.
Het doel van OWL Express is om de klant 24/7 te ontzorgen van verzendingen binnen Nederland of Europa. Daarom is het bij ons geen probleem in de avond of nacht voor u onderweg te zijn.
Bij een waarde transport heeft u tijdens de gehele zending volledig inzicht uw zending te volgen. Bij normaal transport krijgt u uiteraard de informatie door middel van track en trace code aankomst levering zending.
Uiteraard begrijpen wij dat u als particulier ook wilt dat uw waardevolle spullen goed beveiligd vervoert worden. Dat verzorgen wij bij OWL Express graag voor u.
Mocht het gebeuren dat er bij afleveren niemand aanwezig is op locatie. Nemen wij eerst contact met u op om te overleggen. U kunt dan bepalen wat we doen. Wilt u dat het mee terug gaat zullen wij dat doen. Kan het bij derden afgegeven worden met uw akkoord doen we dat. Wilt u liever dat we wachten tot diegene aankomt, kan dat alleen wordt er dan wachtgeld berekend.
Bij OWL Express is het ons doel u zoveel mogelijk te ontlasten. Daarom zullen wij zover mogelijk alle documenten voor u u in orde maken. Ook kunt u via onze web portal gemakkelijk vracht documenten en stickers uit printen, om uw zending compleet te maken.
Wilt u gebruik maken van één van onze diensten kunt u altijd vrijblijvend een offerte aanvragen bij onze klantenservice die 24 uur per dag voor u klaar staat.
Wij bij OWL Express werken met de beste alarm systemen en beveiliging, echter mocht het gebeuren dat uw zending kwijt raakt zijn wij daar op een gepaste manier voor verzekerd.
U kunt ervoor kiezen dat wij uw pakket na ophalen bij u verzendklaar maken, uiteraard worden hier extra kosten voor berekend.
Naast het feit dat wij met SCM klasse 5 beveiliging op auto´s werken, maken onze chauffeurs alleen gebruik van beveiligde parkeerplaatsen binnen Nederland en Europa. Deze die zijn aangegeven via Transpark IRU.
Als het de eerste keer is dat wij een waardevolle zending voor u komen laden, nemen wij een afsluitende box mee. U kunt zelf uw zending hierin plaatsen en daarna word deze waar u bij bent verzegeld. U zending zal worden vervoerd in ons voertuig die beveiligd is met SCM klasse 5 systeem. Komen wij met regelmaat bij u een zending ophalen zullen wij de boxen wisselen van de vorige zending.
Wij selecteren onze chauffeurs door middel van een aantal criteria’s. Zij moeten minimale opleiding van MBO niveau bezitten, daarnaast minimaal 5 jaar in het bezit zijn van een (B) Rijbewijs en zeker 3 jaar ervaring in de transport. Wij werken met een dynamisch team die naast het vervoeren van uw levering graag met u meedenkt hoe wij u beter van dienst kunnen zijn.